Hyresvillkor vid fakturabetalning
- Bokningsbekräftelse
Hyresgästens bokning är bindande, vare sig den sker muntligen eller skriftligen. Eventuella ändringar eller avbeställningar efter avtalad bokning måste ske skriftligen och i enlighet med punkt 13- Avbeställning/Ändringar - Semesterhuset
Information om semesterhuset finns i presentation på villam.se - Hyrespriser
Våra priser anges i landets valuta och täcker endast hyran av semesterhuset. El ingår ej. - Självhushåll
Villa M hyrs ut som självhushåll. Hyresgäster tar med sig sängkläder (lakan, påslakan, örngott), handdukar, toalettartiklar, köksartiklar, kökstrasor, diskmedel, maskindiskmedel, toalett- hushållspapper etc. - Tilläggstjänster
Möjlighet att hyra sängkläder/handdukar samt beställning av slutstädning finns. Detta skall beställas senast två veckor innan ankomst.
Tilläggstjänster faktureras separat från Österlens Hus och Hem - Antal Personer
Semesterhuset är utrustat oh beräknat för 14 + 2 personer. Eventuella avvikelser måste avtalas i förhand. - Betalningsvillkor
Företaget faktureras efter avresa. Fakturans förfallodag är 15 dagar efter fakturadatum.
Full ångerrätt inom de första fem dagarna från bokningen.
Vid avbokning mellan dag 6 efter fakturering och fram till 46 dagar före ankomst, faktureras 20% av hyressumman.
Om avbokningen sker inom 45 dagar före ankomst, faktureras 100% av hyresbeloppet. - Dröjsmålsränta
Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta. - Deposition
Vid ankomst lämnar hyresgästen en deposition á 2000 kr. Denna deposition betalas tillbaka vid avresa efter genomgång av huset. - Skador och fel
Om en skada eller fel upptäcks vid ankomst till huset måste detta snarast, och senast 24 timmar efter ankomsten, anmälas till husvärden eller ägaren. Hyresgästen får inte själv åtgärda något om detta inte avtalas med husvärden eller ägaren. Bruksanvisning till olika installationer/apparater i huset måste följas.
I annat fall kan hyresgästen inte hävda ersättningskrav. Husets husvärd eller ägare ska inom rimlig tid avhjälpa/korrigera fel och brister. Om hyresgästen reser från huset utan att ha underrättat husvärden eller ägaren om fel eller brister kan inte ägaren påläggas ersättnings- eller återbetalningskrav. Eventuella krav på ersättning måste dokumenteras skriftligt, och om möjligt med bilder. Eventuella krav om ersättning skall ske senast en vecka efter hyresperiodens slut och kan inte överstiga det totala hyresbeloppet. - Ankomst och avresa
Hyresperioden börjar kl. 15:00 ankomstdagen och avslutas kl. 11:00 avresedagen om annan information ej har getts. Om ankomsten inte sker på hyresperiodens första dag, eller vid sen ankomst, måste detta avtalas med semesterhusets husvärd. - Vägbeskrivning/nyckerinformation
I gästens bokningsbekräftelse återfinns vägbeskrivning till Villa M och kontaktperson för utlämning av nyckel. Kontaktpersoner måste kontaktas i god tid före ankomst, senast två dagar i förväg. - Avbeställning/Ändringar
Vid avbokning senast 5 dagar efter bokningsbekräftelse skickats till hyresgästen erhåller hyresgästen 100% av hyresbeloppet.
Vid avbokning efter 5 dagar från att bokningsbekräftelsen skickat till hyresgästen och innan 45 dagar till ankomstdagen erhåller hyresgästen 80% av hyresbeloppet.
Vid avbokning senare än 45 dagar innan ankomstdagen är hyresgästen 100% ekonomiskt ansvarig i enlighet med ingått hyresavtal.
Samtliga avbeställningar och ändringar måste ske skriftligen, via e-post eller brev. Kontoinformation måste anges. - Rese- och avbeställningsskydd
Villa M AB har inget rese- eller avbeställningskydd och uppmanar därför hyresgästen att se över om rese- och avbeställningsskydd hos sitt försäkringsbolag och/eller bank. - Force Majeure
Villa M ABs ansvar för hyresförhållande gäller inte vid naturkatastrofer, epidemiska sjukdomar, gränsspärrningar, stoppad valutahandel eller annan form av force majeure.
Villa M AB org. 556720-2941
Villa M AB org. 556720-2941
© 2024 Villa M AB. All rights reserved.